Tidigare kommunanställda kan söka engångsbelopp

Publicerad

Du som varit anställd inom Enköpings kommun någon gång under tiden 1 maj till 31 oktober 2020 kan ha rätt att ta del av det engångsbelopp som fackförbundet Kommunal och Sveriges kommuner och regioner (SKR) avtalat om.

För att kunna söka engångsbeloppet måste du uppfylla några villkor. De huvudsakliga villkoren är, enligt avtalet, att detta berör personer som:

  • är medlemmar i Kommunal, eller har arbetat inom ett yrke inom Kommunals avtalsområde*
  • varit tillsvidare- eller visstidsanställd

För att ansöka om engångsbeloppet mejlar du in ditt namn, personnummer och adress till löneservice på Enköpings kommun.

E-post till löneservice: loneservice@enkoping.se

Ansök senast den 1 april 2021

Du måste ansöka senast den 1 april 2021. Maximalt är beloppet 5 500 kronor för dem som arbetat heltid hela perioden, övriga får ett belopp i proportion till hur mycket man arbetat.

Anställda som fortfarande arbetar inom kommunen behöver inte ansöka utan kommer att få sitt engångsbelopp utbetalat med decemberlönen.

* de som arbetat i ett yrke där kollegorna normalt sett har valt att tillhöra fackförbundet Kommunal.